Polyamorie

ethische non-monogamie / ethical non-monogamy

Ik durf niet te experimenteren met seks

leave a comment »

Dr. G. van Zessen, psycholoog & seksuoloog

Beste Gertjan,

Ik ben 23 jaar oud en heb inmiddels een relatie van bijna negen jaar. Ik leerde mijn vriend op mijn 14de kennen en ik dus net de pubertijd in ging. Hij is bijna vijf jaar ouder en zijn pubertijd was dus al voorbij. Ik merk nu steeds meer dat mijn seksualiteit geblokkeerd is en ik wil hier vanaf.

Ik voel me onzeker over het blootgeven van mijn lichaam (maar niet naar hem toe) en ik heb veel blokkades. Ik durf niet te experimenteren; toen ik dat ‘hoorde’ te doen had ik al een relatie.

Kun je me tips geven over wat ik hieraan kan doen? Het levert mij en mijn relatie nu veel druk en stress op, wat het ook niet ten goede komt.

Vriendelijke groet,

Geblokkeerd

Beste Geblokkeerd,

Je bent het slachtoffer van het algemeen menselijk gegeven dat als je één keuze maakt, andere keuzes afvallen. (…)

Succes!

Gertjan van Zessen

Dr. G. van Zessen (1963) is psycholoog en seksuoloog. Hij heeft een eigen praktijk (www.vanzessen.com) en is mede-eigenaar van een consultancy bureau (PACE Consultants, gevestigd in Soest en Lunteren).

Psychologie Magazine, juli 2011

Written by lovingmore

juli 19, 2011 bij 8:46 pm

Geplaatst in seksualiteit

Tagged with , ,

Geef een reactie

